HTML

Apró Volkswagenek

Léghűtéses Volkswagen modellek ismertetése

Typ 3

2011.09.04. 08:00 BlackPsenior

A Volkswagen a Typ 3-nak elnevezett sorozatát az 1961-es frankfurti kiállításon mutatta be. 1500 és 1600 cm3-s motorokkal szerelték őket.
Szakítottak a Bogár gömbölyded és a Karmann elegánsan nyújtott formájával: inkább a kor divatjának megfelelően szögletesnek mondható karosszériába rejtették a léghűtéses boxer farmotort.
Tágasabb belsőt és főleg nagyobb csomagtereket kínált az új alak, a nagyobb családokat célozták meg velük. Három változatban is készült a karosszéria: lépcsőshátú (németül Stufenheck, az angol terminológia szerint Notchback), kombi (németül Kombi vagy Variant, az USA-ban Squareback) és ferdehátú (németül Fließheck vagy TL - Touren-Limousine, a köznyelvben "Traurige Lösung", angolul Fastback).
Kabrio változatban csak kísérleti darabok készültek, sorozatgyártásba nem kerültek.  Brazíliában is készültek változatai, de a modellgyártók nem ábrázolják szívesen ezeket a kevésbé ismert gyártmányokat - tisztelet a kivételnek!
1973-ban fejezték be a Typ 3 gyártását.

A Maisto gyár 1:24-es modelljein keresztül mutatom be a Typ 3 sorozatot.

Elölnézetben jóformán semmi különbség a három változat között. A lökhárítók és a csomagtérfedél, nameg az indexek helyzetére és formájára érdemes figyelni.




Hátulról már sokkal szembetűnőbb a különbség: lépcsőshátú, kombi és ferdehátú kivitelben készültek a járművek




Mintha egy korabeli prospektusból léptek volna elő. (Az OldFriends sorozat csapotthátú példánya azért nem mondható éppen vevőcsalogatónak...)




Itt is jól látszik a B oszlop mögötti különbség




Lássuk őket közelebbről. A jobb sorsra érdemes csapotthátú napfénytetőt is kapott




A modellen nyílik a két csomagtér és a két ajtó. A hátsó csomagtér belsejét nagyvonalúan nem ábrázolta a gyártó, ahogyan a motor megjelenítése is hiányzik. Végül is egy lepukkant példányról van szó, minek az a nagy flanc!



A kombi (Variant) verziónak szépen nyílik a csomagtere, billenő extra oldalablakokat is kapott a gép. A motortér itt sincs ábrázolva.




A lépcsőshátú első csomagtere egy picit elnagyoltnak tűnik




A belső minősítését a típust nálam sokkal jobban ismerőkre hagynám




Elegáns összhatást nyújt az autó




Mai szemmel nézve is elfogadható, letisztult formavilág




A három változat alváza is eltérő egymástól egy picit



A hírek szerint 2011. szeptember 10-én, a  17. Tatabányai Bogártalálkozón megtekinthető néhány figyelemreméltó (1:1-es) példány a Typ 3 sorozatból.
A találkozó honlapja: tbk.hupont.hu/26/17-tatabanyai-bogartali

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://picivw.blog.hu/api/trackback/id/tr383199458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása