HTML

Apró Volkswagenek

Léghűtéses Volkswagen modellek ismertetése

1:24 - utoljára

2011.09.16. 19:36 BlackPsenior

Maradjunk még egy fejezet erejéig az 1:24-es méretaránynál.
Az előzőekben bemutatott Kübelwagen megrendelése előtt megpróbáltam utána járni a gyártónak. Kiderült hamarosan, hogy nagy valószínűséggel a gyár már nem létezik, bár a termékei elő-előfordulnak különböző aukciós honlapokon.
Ezek a termékek egytől-egyig fémlemezből kialakított harci járművek. Elgondolkodtató.
Visszatértem kedvenc olasz webshopomba és nyomozni kezdtem. Nagyon nem lepődtem meg, amikor rábukkantam a Schwimmwagenre...



Ugyanaz az egyedi és igényes kidolgozás, mint amit a Kübelwagen esetén már megismertünk.



Leszerelve a talapzatról



A Schwimmwagennek értelemszerűen nincs ajtaja, a modellnek így pusztán a szélvédője hajtható előre.



Levehető viszont az ásó, az evezőlapát, a kipufogó tetején elhelyezett kampós végű rúd, amivel -ha jól tudom- az utastérből lehetett hátrahajolva kiemelni és visszahajtani a propellert



Az első ülések lapja is felhajtható. Nem értem, mi okból... Kérem, hogy a típus ismerői legyenek szívesek tudatni velem azt az okot. (Elsősorban VWJózsira gondolok, aki már restaurált Schwimmwagent)



Igazi harci arca van a kis modellnek. Az első kerekek elfordulnak, elöl középen a kampó is mozgatható jobbra-balra



A felhajtott szélvédő a felfröccsenő víz ellen is véd



Felülnézetben visszaköszön a Bogár formája



Harci járműhöz méltóan puritán a belső kialakítása



A modell propellere fel-le hajtható, a hátsó kampók is mozgathatóak





Érdekes módon a jobb oldalon nem található semmi segédeszköz. Valószínűleg a parancsnoknak nem volt ilyesmire szüksége.



A motort is ábrázolta a gyártó. Méltányoljuk igyekezetét!


Az alváz egyhangú áramvonalát csak a modellgyártó emblémája, a jármű megnevezése, és néhány nélkülözhetetlen alkatrész töri meg. A hátsó kerekek ennél a modellnél is rugóznak



A méltatlanul ismeretlen és elfeledett Gonio gyár két Volkswagen harci járműve, 1:24-es méretarányban.





Mindkét modellhez járt egyébként egy pár oldalas leírás a járművek történelmi szerepéről.
Kár, hogy a gyártó nem folytatta a VW-k ábrázolását a Bogarakkal és a Transporterekkel. Képes lett volna rá!

1:43-as méretarányban elég részletesen bemutattam a léghűtéses VW-k évtizedeken átívelő fejlődését, 1:24-ben ez sokkal szerényebbre sikerült. Talán más méretarányban jobb lesz az eredmény...


 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://picivw.blog.hu/api/trackback/id/tr583232501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VW józsi 2011.09.19. 09:02:00

Az első ülést vízmenetben felhajtották. Elöbb el lehetett hagyni a járművet sűlyedéskor. A géppuskás is jobban tudott lőni. A modelledről hiényzik a géppuska!

BlackPsenior 2011.09.19. 09:16:43

@VW józsi: Kösz szépen, erre sosem gondoltam volna!!
A géppuskát a csehszlovák gyártó a háború befejeztével valószínűleg kivonta a rendszerből... :-)
süti beállítások módosítása