Maradjunk még egy fejezet erejéig az 1:24-es méretaránynál.
Az előzőekben bemutatott Kübelwagen megrendelése előtt megpróbáltam utána járni a gyártónak. Kiderült hamarosan, hogy nagy valószínűséggel a gyár már nem létezik, bár a termékei elő-előfordulnak különböző aukciós honlapokon.
Ezek a termékek egytől-egyig fémlemezből kialakított harci járművek. Elgondolkodtató.
Visszatértem kedvenc olasz webshopomba és nyomozni kezdtem. Nagyon nem lepődtem meg, amikor rábukkantam a Schwimmwagenre...
Ugyanaz az egyedi és igényes kidolgozás, mint amit a Kübelwagen esetén már megismertünk.
Leszerelve a talapzatról
A Schwimmwagennek értelemszerűen nincs ajtaja, a modellnek így pusztán a szélvédője hajtható előre.
Levehető viszont az ásó, az evezőlapát, a kipufogó tetején elhelyezett kampós végű rúd, amivel -ha jól tudom- az utastérből lehetett hátrahajolva kiemelni és visszahajtani a propellert
Az első ülések lapja is felhajtható. Nem értem, mi okból... Kérem, hogy a típus ismerői legyenek szívesek tudatni velem azt az okot. (Elsősorban VWJózsira gondolok, aki már restaurált Schwimmwagent)
Igazi harci arca van a kis modellnek. Az első kerekek elfordulnak, elöl középen a kampó is mozgatható jobbra-balra
A felhajtott szélvédő a felfröccsenő víz ellen is véd
Felülnézetben visszaköszön a Bogár formája
Harci járműhöz méltóan puritán a belső kialakítása
A modell propellere fel-le hajtható, a hátsó kampók is mozgathatóak
Érdekes módon a jobb oldalon nem található semmi segédeszköz. Valószínűleg a parancsnoknak nem volt ilyesmire szüksége.
A motort is ábrázolta a gyártó. Méltányoljuk igyekezetét!
Az alváz egyhangú áramvonalát csak a modellgyártó emblémája, a jármű megnevezése, és néhány nélkülözhetetlen alkatrész töri meg. A hátsó kerekek ennél a modellnél is rugóznak
A méltatlanul ismeretlen és elfeledett Gonio gyár két Volkswagen harci járműve, 1:24-es méretarányban.
Mindkét modellhez járt egyébként egy pár oldalas leírás a járművek történelmi szerepéről.
Kár, hogy a gyártó nem folytatta a VW-k ábrázolását a Bogarakkal és a Transporterekkel. Képes lett volna rá!
1:43-as méretarányban elég részletesen bemutattam a léghűtéses VW-k évtizedeken átívelő fejlődését, 1:24-ben ez sokkal szerényebbre sikerült. Talán más méretarányban jobb lesz az eredmény...