HTML

Apró Volkswagenek

Léghűtéses Volkswagen modellek ismertetése

1951 Perec

2011.09.28. 19:51 BlackPsenior

Egy modellbörzén találkoztam a címszereplővel. Árván, doboz nélkül, porosan-koszosan búslakodott a csilivili luxus- és sportautók között. Állapotának megfelelő volt az ára, így jött velem haza.
Úgy gondoltam, hogy átalakítási alanynak megfelel, majd csak lesz belőle valami: szkenner, holdrakéta vagy atomerőmű, majd meglátom.
Ismerős volt valahonnan, csak volt rajta valami furcsa. Aztán beugrott: a fiam gyűjteményének egyik büszkesége a Maisto 1:18-as zöld perece, bontatlan dobozban. Addig úgy tudtam, hogy ez csak abban a zöld színben készült, tehát valaki buherálta szegénykét.
Nos, nem így történt. Utánajártam, és kiderült, hogy készült néhány fekete színű modell is ebből a szériából. Megmostam-megtisztítottam az új szerzeményt és akkor láttam, hogy egy gyémántra leltem. Ipari gyémántra ugyan, de akkor is egy fekete gyémánt.



Gyönyörű, sértetlen fényezés, az évjáratnak megfelelő apró részletek. Elölről egyedül a dudarács alakja egy kicsit furcsa.





A hátsó rész is elfogadható, kivéve a lökhárítót.



Sajnos saját ügyetlenségemnek köszönhetően a lökös sérült, deformálódott.



Ha már a hátuljánál tartunk: a motor kidolgozása a legnagyobb jóindulattal sem mondható barokkos részletességűnek.



Az alváz többé-kevésbé elfogadható. Büszkén hirdeti a gyártó saját magát, a méretarányt, az évjáratot.



Nézzük csak meg egy kicsit közelebbről! Valami nagyon oda nem illő dolgot fedezhet fel az értő szemlélő! Mit keres egy '51-es Bogár futóművében spirálrugó???



Ilyesmi nemcsak az első kerekeknél lelhető fel...


Szép-szép, hogy rugózik a modell, na de ennek a módja... kár érte.

A csomagtér ábrázolása viszont elfogadható: az ötlukú felnin nincs dísztárcsa, a tank beöntőnyílásának megjelenítése is sikerült.



A belső kialakítás is elfogadható.Kétküllős kormány, ajtó nélküli kesztyűtartók, görgős gázpedál (ami ezen a képen nem látszik)



A karosindexet is ábrázolta a gyártó - vagy legalábbis utalt rá. A kerekek is rendben vannak, még a reumanyílás is látható.



A tulaj engedelmével kibontottam egy fényképezés erejéig a zöld változat dobozát, hogy mintát vegyek a hátsó lökhárítóról.



Nézzük meg őt is egy kicsit közelebbről! Jó pont a színre fújt műszerfal. Ezen a képen a görgős gázpedál is látszik.



Szép a beltér, sikerült a kárpit és a szőnyeg mintáját is eltalálni.
 


Két testvér. A rendszámok a szemtanuk és az eljáró hatóság összezavarása okán egyformák.







Nem bánnám, ha 1:1-es méretarányban is állna egy ilyen a garázs előtt...






folyt.köv.




 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://picivw.blog.hu/api/trackback/id/tr483263417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VW józsi 2011.10.01. 14:00:20

Van nekem is, és fekete a színe.
Jó kidolgozás, mert az ajtaja szépen nyílik, nem úgy mint az 1000000-ik aranyszínű oválnak. Azon eltávolodik a karosszériától az ajtó.
Ez nagyon precíz kidolgozás.
süti beállítások módosítása