Egy modellbörzén találkoztam a címszereplővel. Árván, doboz nélkül, porosan-koszosan búslakodott a csilivili luxus- és sportautók között. Állapotának megfelelő volt az ára, így jött velem haza.
Úgy gondoltam, hogy átalakítási alanynak megfelel, majd csak lesz belőle valami: szkenner, holdrakéta vagy atomerőmű, majd meglátom.
Ismerős volt valahonnan, csak volt rajta valami furcsa. Aztán beugrott: a fiam gyűjteményének egyik büszkesége a Maisto 1:18-as zöld perece, bontatlan dobozban. Addig úgy tudtam, hogy ez csak abban a zöld színben készült, tehát valaki buherálta szegénykét.
Nos, nem így történt. Utánajártam, és kiderült, hogy készült néhány fekete színű modell is ebből a szériából. Megmostam-megtisztítottam az új szerzeményt és akkor láttam, hogy egy gyémántra leltem. Ipari gyémántra ugyan, de akkor is egy fekete gyémánt.
Gyönyörű, sértetlen fényezés, az évjáratnak megfelelő apró részletek. Elölről egyedül a dudarács alakja egy kicsit furcsa.
A hátsó rész is elfogadható, kivéve a lökhárítót.
Sajnos saját ügyetlenségemnek köszönhetően a lökös sérült, deformálódott.
Ha már a hátuljánál tartunk: a motor kidolgozása a legnagyobb jóindulattal sem mondható barokkos részletességűnek.
Az alváz többé-kevésbé elfogadható. Büszkén hirdeti a gyártó saját magát, a méretarányt, az évjáratot.
Nézzük csak meg egy kicsit közelebbről! Valami nagyon oda nem illő dolgot fedezhet fel az értő szemlélő! Mit keres egy '51-es Bogár futóművében spirálrugó???
Ilyesmi nemcsak az első kerekeknél lelhető fel...
Szép-szép, hogy rugózik a modell, na de ennek a módja... kár érte.
A csomagtér ábrázolása viszont elfogadható: az ötlukú felnin nincs dísztárcsa, a tank beöntőnyílásának megjelenítése is sikerült.
A belső kialakítás is elfogadható.Kétküllős kormány, ajtó nélküli kesztyűtartók, görgős gázpedál (ami ezen a képen nem látszik)
A karosindexet is ábrázolta a gyártó - vagy legalábbis utalt rá. A kerekek is rendben vannak, még a reumanyílás is látható.
A tulaj engedelmével kibontottam egy fényképezés erejéig a zöld változat dobozát, hogy mintát vegyek a hátsó lökhárítóról.
Nézzük meg őt is egy kicsit közelebbről! Jó pont a színre fújt műszerfal. Ezen a képen a görgős gázpedál is látszik.
Szép a beltér, sikerült a kárpit és a szőnyeg mintáját is eltalálni.
Két testvér. A rendszámok a szemtanuk és az eljáró hatóság összezavarása okán egyformák.
Nem bánnám, ha 1:1-es méretarányban is állna egy ilyen a garázs előtt...
folyt.köv.