Lapozzunk egyet képzeletbeli történelemkönyvünkben. A következő fejezet legszembetűnőbb eleme, hogy az osztott "perec" hátsóablakot felváltja az "ovál".
Nemrégiben egy áruházlánc akciósan kínált 1:18-as méreterányú Bburago autómodelleket. A sok modern csoda között megbúvott egy uszodakorlátkék ovál Bogár is.
Elfogadható volt az ár-érték arány, tehát beszereztem egy példányt.
A modell alvázán olvasható adatok alapján ez egy 1955-ös évjárat, méghozzá az egymilliomodik Bogár másolata. (Érdekes, hogy ugyanezt a Bburago arany színű fényezéssel is megjelentette - amilyen valójában volt az 1.000.000. Bogár. A kék változatról jó lett volna, ha lehagyja az "egymilliomodik" jelzést.)
Nézzük meg alulról a hátsó traktust is:
Majdnem sikerült a gyártó szándéka...
Ebből a két képből kitűnik, hogy a modell tervezője legfeljebb rosszul sikerült, homályos fényképen láthatott bogár alvázat. Azzal együtt dicséretes az igyekezete: a műfajban van ennél sokkal rosszabb is (már ha ez jelent valamit)
A külső egyébként megnyerő.
A modell hátsó fertálya is elfogadható, bár a hűtőrács lehetne egy kicsit hangsúlyosabb
Az elölnézet -a már sokat emlegetett tükröt leszámítva- tökéletes.
A csomagtérben is minden rendben, kivéve a pótkerék dísztárcsáját.
Az ajtók kárpitjai és a motortér ajtajának ábrázolása elfogadható.
Nézzük meg közelebbről a motort! Egy picit kevesebb króm jobb lenne
Ha már a krómoknál tartunk: tökéletesnek mondható a belső kárpitozás, főleg a műfajban egyedülállóan ábrázolt kapaszkodó a B oszlopon. Kérdem: miért krómozott ez az alkatrész??
Maradjunk még egy kicsit a beltérnél. Sajnos az ajtó nyílása egy picit nyögvenyelős. A karosszéria színére fújt műszerfal viszont dicséretet érdemel! Figyelemreméltó a műszerfal és az ülések ábrázolása. A görgős gázpedál már csak hab a tortán!!
Érdemes egy elismerő pillantást vetni a kesztyűtartó nyitógombjára és a szellőzők, hamutartó, meg a többi cubehőr kezelőgombjára ott elöl.
Őt is elviselném 1:1-ben...
folyt.köv.