A városszéli játéknagyker egyik eldugott polcán találtam egyszer valamit. Szegényke eléggé csúf és kidolgozatlan, de az ár-érték arány elfogadható volt. Elhoztam, hátha jó lesz még valamire. Olyan 1:18 körüli méretű a szentem.
Már-már el is feljetettem a lendkerekes (!) csodát, amikor egy közeli szupermarketben a karácsonyi őrület után rábukkantam a lejjebb látható valamire. Kétezer jó magyar forintból még vissza is kaptam valamennyit, így nagy csodára nem számítottam. Az RC-k között valahol a gagyi kategória alsó széle közepe lehet, gondoltam. Ha mozog esetleg előre-hátra, meg még néha kanyarodik is, már jó vétel. Ha mást nem, a motort talán lehet belőle használni valamire.
Otthon kipróbálva meglepően jól viselkedett a kis valami. Szépen lehetett irányítani, persze egy precíziós, proporcionális, szervóval ellátott modellhez ne hasonlítsuk. Szétszedve kiderült, hogy két motor is megbúvik benne, nameg a nem túlbonyolított elektronika. Működik mindenesetre.
Rögtön eszembe jutott a lendkerekes borzalom, Nagyjából az a méret, könnyű, durván kidolgozott karosszéria. Mi lenne, ha egy strapabíró rádiósbogarat faragnék belőlük.
A kerekek mérete megfelelő, a kasztni is körülbelül rendben van, de a tengelytávja a bogárnak egy kicsit nagyobb. Ketté kell tehát vágni az alvázat és megtoldani.
A toldás nem elég, faragni is kell egy keveset, hogy illeszkedjen a bogár kasztnijához.
Miután Herbie-ből már van egy távvezérléses példányom, úgy gondoltam, hogy egy másik ismert Bogarat, a Gelb-Schwarzer Renner-t mintázom meg. Kapott a bogár egy élénksárga fényezést. Nem vitrinmodell készült, tehát a finom és részletgazdag kidolgozást ezúttal nagyvonalúan mellőztem.
Az eredeti Herbie-matricák eltávolításakor derült ki, hogy a tetőn van egy nagyméretű luk, valószínűleg az öntőcsap helye. Ezt egy fekete tolótetőt jelképező matricával próbáltam elfedni.
Igenám, de így az ablakok és a Schiebedach feketéje mellett már túl sok lett volna, ha a motorház- és a csomagtartó-tető is fekete. (Arról nem is beszélve, hogy az eredeti Gelb-Schwarzer Renner 1303-as volt...)
A fiam ötlete volt, hogy ha már sárga, legyen belőle valami más. A teteje kapott egy kis fehér fényt:
A lukba villogó került:
Ide-oda meg gyártottam némi matricázatot:
Ezen a képen azért látszik, hogy nem egypetéjű ikreim vannak...
Az első tesztelések egyike, fedett helyen. A csúszós járólap segített kunsztok kivitelezésében
Szabadtéri próba, már a sárga festéssel
Macskahajkurászásra kiváló!!!
A kész szerkezet a Magyarországi Bogarasok Klubja jubileumi, 20. évadnyitó seregszemléjén, a Tavaszi Rajzáson megtekinthető és kipróbálható. Találkozunk a Hungaroringen 2011. április 9-én!!!
Kiegészítés: a próba sikeresen megtörtént!!!!