HTML

Apró Volkswagenek

Léghűtéses Volkswagen modellek ismertetése

1958 - Rongytetős

2011.10.11. 20:37 BlackPsenior

Újabb jelentős állomás időutazásunk során. Nagy Gábor Attila könyvéből idézek:

"1958 július 31-én az olasz formatervezők hatására megújult a műszerfal, valamint nagyobb lett a hátsó ablak... Az új műszerfalon a hangszórórács a vezető elé került,nagyobb lett a kesztyűtartó, a műszerfal alá került a hamutartó, valamint a kapcsolók a rádió fölött kaptak helyet. Ezzel egyidőben a rácsok mérete az ablak alatt kisebb lett, és megváltozott a motorháztető formája, valamint a rendszámmegvilágító lámpa. Megjelent a rendes gázpedál a görgő helyett. Megindul a legendás amerikai reklámhadjárat."

Lássunk hát egy jellegzetes amerikai színben pompázó és az országra jellemző ital matricáját viselő autót! A Solido 1:17-es méretarányú Faltdachosáról van szó. Érdekes, hogy miért ragaszkodik a gyár ehhez a méretarányhoz...



Amerikainak tűnik az autó, de nem az. A tengeren túlon ugyanis szigorú biztonsági feltételeknek kellett akkoriban is megfelelni az importautóknak: a Bogarat korlátos lökhárítókkal szerelték.



Az alvázon a modellgyártó nem tünteti fel az évjáratot, de bizonyos jelekből ítélve egy '58-as modell lehetett a minta.



A Solidotól már megszokott egyszerűség az alvégen



Hátul sem jobb a helyzet



Nézzük inkább felülről a kis autót. Egy árverési oldalon bukkantam rá, nagyon méltányos áron. Egyetlen hibája volt: sérült, törött-hiányos volt a szélvédője. Megpróbáltam pótolni, de a kédert és az ablaktörlőket nem sikerült reprodukálnom



Hasonlóan a gyártó már bemutatott perecéhez, ennek is csak az ajtaja nyílik. Ez a karosszéria viszont egy darabból készült, elmaradtak a csúnya illesztési vonalak.



A ponyvatető is külön alkatrész, de sajnos az sem nyitható: egyetlen műanyagdarab.
A belső is egészen elfogadható, leszámítva a fekete műszerfalat. Valószínűleg megelőlegezte a gyártó a később az USA-ban kötelező puha borítást.



Érdekes a háromküllős "traktorkormány" is. Ebből a nézetből jól megfigyelhető a Gábor által említett belső kialakítása.



Ez az enyhe ültetés akkoriban még nem volt divat, valószínűleg egy későbbi átalakítást ábrázolt a gyártó. Figyelemreméltó a hátsó kerékív előtt elhelyezkedő emelőszem megjelenítése



Már be sem férnének a garázsba a jelöltek.



folyt.köv.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://picivw.blog.hu/api/trackback/id/tr723295929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása